Playing for Success zorgt ervoor dat deelnemers steviger in hun schoenen komen staan. Daar zijn alle betrokken het wel over eens. Maar dat is vooral een gevoel. Kun je de veranderingen in de sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen ook meten? Het gerenommeerde onderzoeksbureau Oberon deed voor de vijfde keer in het bestaan van Playing for Success onderzoek naar de resultaten van het programma. Conclusie: de resultaten van Playing for Success zijn onverminderd goed!
In het onderzoek van Oberon zijn zowel de leerkrachten van de deelnemende scholen, de ouders als de deelnemers zelf bevraagd. 84 procent van de leerkrachten vindt dat Playing for Success een waardevolle aanvulling is op de activiteiten op school. 74 procent merkt daadwerkelijk een positieve verandering bij deelnemers aan het programma. Deze kinderen hebben meer zelfvertrouwen (89 procent) en zitten beter in hun vel (72 procent).
Ouders
Het positieve beeld van leerkrachten wordt gedeeld door de ouders van de deelnemers aan Playing for Success. Ze vinden dat hun kind meer zelfvertrouwen heeft gekregen (90 procent), zich beter heeft leren uiten (77 procent), beter is geworden in samenwerken (75 procent) en beter in zijn of haar vel zit (78 procent).
Deelnemers
En de kinderen zelf? Zij geven aan dat ze beter leren samenwerken, beter voor zichzelf opkomen, makkelijker voor hun mening durven uitkomen, makkelijker vragen durven stellen, leren doorzetten, ook als ze iets moeilijk vinden en het leuk vinden om nieuwe dingen te leren.
En daar zijn wij van Playing for Success heel blij mee!
Klik hier om het volledige rapport te downloaden.